Onze geschiedenis


Onze geschiedenis

“Heel Den Haag weet ‘t, Mestro heeft ’t 

De allereerste slogans die wijlen de heer C. Mesters (oprichter en grootvader) in 1938 bedacht, waren de pionierskreten van Mestro. Na de periode van economische crisis en oorlogsjaren besloot Mestro zich steeds meer te richten op het conserveren van vlees, aangezien een efficiënte en hygiënische vleesbewaring steeds crucialer werd. De specifieke verpakkingsmethoden, in samenwerking met systemen, hebben sinds 1954, in samenwerking met Sealed Air Corporation onder de merknaam Cryovac®, geleid tot de huidige inspiratiebron voor Mestro. Wat ooit begon met het presenteren van Mestro-producten bij diverse slachthuizen, is nu uitgegroeid tot een agentschap voor heel Nederland, dat alle Cryovac®-series, systemen en andere specifieke benodigdheden voor de voedingsmiddelenbranche omvat.


Toegevoegde waarde

“U nam geen risico, maar Mestro”...

Een concept dat voor voedselproducenten die willen inspelen op de nieuwste trends niet onbekend zal zijn. Verpakkingen dienen niet alleen als visitekaartje voor uw producten, maar moeten ook steeds meer hun toegevoegde waarde bewijzen in termen van functionaliteit.


Toverwoorden

''Mestro kent als geen ander de nieuwste verpakkingstrends''

Mestro presenteert enkele kernwoorden voor u: innovatie, exclusiviteit, geschiktheid voor magnetron en oven, verlengde THT's (ten minste houdbaar tot) en toepassingsgerichte verpakkingen. Producten in bulk, consumentenverpakkingen, verpakkingslijnen en machines uit het Cryovac© assortiment worden gewaardeerd door bekende spelers in de voedingsmiddelenindustrie.


 

 

 

Piet Mesters (17 augustus 1928- 17 november 2020) woonde in de Van der Neerstraat in hartje Schilderswijk.

Piets vader begon 86 jaar geleden zijn eigen bedrijf. ‘’Mestro’’ verkocht maatbekers, schenkkannen, roerspanen, werkborstels en andere producten aan melkzaken en slagerijen.

Na een paar jaar als motormonteur bij Maasland op de Bezuidenhoutseweg te hebben gewerkt kwam Piet in dienst bij zijn vader. Die melkzaken vond ik niks, daar had de vrouw de broek aan. Een melkboer moet altijd overleggen. Bij slagerijen beslist de slager. Die staat achter z’n hakblok en heeft alles in de peiling. Die hoefde niet met zijn vrouw te praten voordat hij een beslissing nam.

De band met slagerijen die in de loop der tijd uitgeroeide tot vleeswaren – of worstenfabriek was hecht. ‘’ ik wil gaan vacumeren’’ zei een grote slager. Het koste even moeite om de juiste machines en zakken te vinden maar toen Piet eenmaal de connecties had, ging het hard.

De Haagse zakenman Piet Mesters overleed. Na een boeiend leven en in alle rust op 92-jarige leeftijd.